Bila nak cakap tapi takda suara....

layan je lah.. :)

Sunday, May 15, 2011

upsidedown -accountancy-

Sekarang ni batch SPM 2010 mesti tengah dalam kesibukan kot haha. iyolah. antaranya ada yg nak bersiap pergi matrikulasi, universiti, kolej2, PLKN, form six dan apa apa lagi la. haha.

ohh. About me? Aku dapat beberapa pilihan,aku habaq yang paling hot ja lah.. Hehe.. Aku dapat Kolej Matrikulasi Melaka & UiTM Sungai Petani/Merbok/Kedah. for matriks, aku dapat kos perakaunan program 1 tahun, and UiTM aku dapat kos Diploma in Accoutancy. so APA pilihan aku ? hehehe

mencabaq benor keputusan yg bakal aku buat ni. aku pikiq dah pro and contranya,
for matriks,
-cepat dapat masuk U for degree
-dapat duit rm1250 per sem
-aku dapat matrik melaka jauh wei! kedah-melaka
-pembelajarannya cepat dan tangkas aku tak kisah pun
ni je la kot

for UiTM
-dapat sokongan yg amat menggalakkan dari cikgu akaun aku sendiri (klu cantik masuk diploma akaun di UiTM) cikgu aku mesej cmni kat aku
-dapat sokongan drpd abang aku sendiri.abgku ni lepasan matriks pahang ye (budaks diploma pandai g). kembang idong aku
-kena apply ptptn T.T wuuu part tu paling tak best.
-masa pembelajaran yg lama 3tahun senior la aku t masa amek degree. haha
tak kisah pun lambat ke cepat ke belajaq cepat ke. TAK KISAH LA nak mencari ilmu kena amalkan konsep tak kisah k. tp kena pada tempat la yo. hehe
-dekat ja ngn umah aku. haha. sejam je jarak perjalan. seronok gila

hahaha. aku buat perbandingan macam ni sebab aku dapat kos yang sama! perakaunan ye. bagi aku la kan, nak jadi seorang akauntan yg cekap ni susah wei, so i have to follow step by step. jgn tgopoh2 sgt. melalui diploma, aku akan belajaq banyak benda, insyaallah peluang utk menjadi seorang akauntan yg cemerlang itu lebih tinggi.. insyaallah..

but, sejak abgku masuk matriks, aku pun tanam dlm hati nak p matriks,,, memang impian aku nak pegi matrik,, huhuhu,, nanti aku buat post lain ek pasai matriks tu.
so, i have to refresh my mind and set up all the setting back.. haha. why? because, INSYAALLAH, i will be the student of UiTM, diploma in accountancy :) hopefully..

hangpa jangan dok kutuk perli pa na. sebab musabab aku pilih uitm berbanding matriks because aaku dapat kos yg sama!! paham !! better kalau orang yg dpt sama mcm aku, pegilah diploma di uitm k.. UNTUK AKAUN JE K!
haha. coz, cikgu akaun aku selalu mengesyorkan pelajar2 dia amek dip akaun di uitm for those who want to be an accountant or maybe want to take account for their further study.. so pilih yg terbaik.. tentukan pro n contra sesuatu itu ye..

kalau kita nak yg terbaik untuk diri kita, fikir dengan semantap mantapnya. jangan mudah terpengaruh dengan apa yg orang cakap atau kritik. bukan depa yg nak belajaq, tapi diri kita sendiri OK! nanti for the next entry, aku nak buat jgak la pendapat aku yg merapu haha. masing2 ada kelebihan dan kekurangannya k.. bukan kelemahan kurang ja k.

the world upsidedown is nothing, but we make the world upsidedown is everything

percaya dan yakin. berusaha dan tawakkal. insyaallah ada kejayaan sedang menanti.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.