Bila nak cakap tapi takda suara....

layan je lah.. :)

Tuesday, April 5, 2011

Mengimbau Kenangan Lalu PART 1

MRSM Kubang Pasu
Ce cite ce cite. Haha, ni lah ayat yg selalu aku dengaq skrg. Fenomena betoi la. Okeyh. Fullstop sini k! First time aku dpt tau aku adlh manusia istimewa yg djemput ke MRSM aku cukup2 bersyukur Alhamdulillah.. tp sebut sikit KUBANG PASU. Aku tak tau ceruk mana depa p lempaq aku. Haih. Aku tanya la mama kat mana PASU tu. Mama aku cakap kat kedai pasu lah. *dak eh saja buat bohong* mama aku cakap kat tempat abg hg dok blajaq nuh. Adik beradik ngn sintok la tu. Aku pun. Ohhh. Mula2 parentsku yg dicintai lg disayangi tak bg aku masuk MRSM tp apakan daya, aku ketegaq nak p jgak. Terpaksalah abh dan mama aku merelakanku pergi menuntut ilmu. CHEWAH!
Aku bertolak dari ‘villa’ sampai ke KUBANG PASU amek masa lama tau!!! TIGA JAM! Lepas subuh ha kami sekeluarga *kecuali abgku* p utk pndftrn aku tu. Sampai2 sana aku terkezut la jgak. Peghak! HAHAHAHAHHA. Tgk budak2 pakai kot berbaju putih dgn segaknya melemparkan senyuman kpd abhku bila kami masuk pagaq maktab tu. Bukan pa, depa bg kertas pa tah ada no giliran utk aku.
Dah2 skip2 yg hat tak penting tu!
Best gila aku p sana. First time masuk asrama la katakan. Macam2 yg aku dpt p sana tau.
• Ada homeroom. Mcm family kita la kat sana *HR 15*
• Ada mama hr! *mama rodhi*
• Minggu aktiviti
• Malas nak taip coz byk sgt xtvt MARA ni.
• Dapat jawatan tau.. *s/u homrum*PRS*s/u ALK*
• Muka s/u ka aku ni? HAHA



Aku ada sikit la sikit ja tekanan dok sana. Aku jd homsick sgt2. Huuu. Aku buat keputusan paling bodoh dlm hidup aku, nak tau apa? TRANSFER P MAKTAB LEN. Akhirnya permohonan aku dterima oleh piihak mara yg ‘simpati’ kat aku coz nak pindah sgt kan? Huuuuuuu. Bukan pasai aku homsick ka pa, parent aku suruh aku pindah tp aku takmau tp aku pikiq2 balik better aku pindah. *buat pa la hg dok pkiq balik! Grrrrr! SELAMAT TINGGAL SAYANG........ :’(
Itulah coretan sikit mengenai maktab yg ku sayangi sampai mati.....
Maktab rendah sains MARA Kubang Pasu

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.