Bila nak cakap tapi takda suara....

layan je lah.. :)

Wednesday, April 6, 2011

Mengimbau Kenangan Lalu PART 2

Ok. Entry kali ni for highlanders pulak ok. Heeee. Mai cni nak story cket. Errmm, kan aku ada habaq kat entry mengimbau masa lalu part1 tu aku mintak transfer maktab en.. nah hambek kau! Aku dpt p MRSM PENGKALAN HULU. Maktab tu muda setahun drpd KUPA. Dah2 ni utk HULU pulak. Huuuu. Masa cuti sekolah 2009 la paling best tau! Org suma pakat dok pulun buat homework yg cegu2 bg for holidays aku pulak dok goyang kaki menghitung hari~ HAHA. Senangkan, aku tak payah buat apapun coz aku kan budak baru. * ekshen siket* hgpa igt best ka jd budak baru ha? MENYEKSAKAN TAU! Ulang suara. SEDIH! Mana tak sedihnya, aku tinggalkan 1001 kenangan kat KUPA tu. wuuuu.


Jengjeng.. HARI PERTAMA: aku p dftr kat HULU tu lewat sehari dpada bdak2 yg lama. Aku igtka aku sorang ja makhluk pelik berani mati nak pindah maktab masa hujung tahun. Rupanya ada lg manusia HEBAT mcm aku *merapu*.ermm.. budak yg sma form ngn aku ada dua org. Sorg dri BESERI sorang lg MERBOK. P la masuk bilik meeting maktab tu conteng2 ketas yg depa suh conteng tu. then p koperasi boroskan duit beli apa yg patut. Aku beli baju maktab! HAHA. Cantek wei baju maktab HULU ni. Merah hati gitu! Wiwiiiittt. Jap otak aku mereng. HAHA. Pastu angkut barang nek aspuri. Tebeliak mata aku tgk aspuri. 3 tingkat wei! Huuu. Kat KUPA nek satu tangga ja. Last2 aku dpt bilik P308/5. P la angkut barang aku yg blungguk mcm nak pindah rumah tu.

ASPURI

keperempuanan sungguh ye! hehe


mama nak nangeh..... huuuu. Bilik ayaq depa sikit. Ayaq slow nak mampoih. Bilik kecik konek. Huuu. Terima ja la kenyataan ya. Hg dah gatai tgn p mnx transfer en. PADAN MUKA. Takpa2 aku redha. Aku masuk bilik aku, bukak la loker nak kemas barang, tuptup ada baju blungguk2. Pa lg. Kena p pindah masuk bilik len r. Ulang suara PADAN MUKA. Pindah la p hangkut barang p tingkat dua pulak. P202. Hmm.. sedih gila. Rasa mcm nak balik rumah ja time tu. allah ja yg tau betapa sakitnya hati aku time tu. DUGAAN. Dah habeh kemas barang suma, aku peluk2 mama ngn abh aku. Depa nak tinggaikan aku! Wuuuuu. (rumah dekat ja pun 5 km ja!) time tu ada sesi ngn kaunselor. *Form5* aku dgn gagahnya melangkah masuk dalam dewan bsaq HULU tu. tiba22 depa tepuk tgn kat aku! Padia depa ni! Malu nak mampoih wa omong la! Kaunselor tu pgilla aku p kat dia. Dia suruh aku pekenai diri. Ermm. “nama saya ****** asal dari MRSM KUBANG PASU. Depa tepuk lg! Hgpa ni nak kena tembak ngn aku ka! Cis. Rasa nak terberak pun ada gak time. Adoii. Dah2.


blok akademik!

sekitar surau ye kanak2 ribena..

Skip2 yg hat tak penting tu.

• Homeroom khairil *cegu sejarah!*
• Kelas 501
• Bilik P111/3
• Rumah sukan HIJAU
• Vice president SILAT *eksyen lg*!
Itula sikit sebanyak tentang aku kat HULU. Apapun susah kita kena telan dulu. Aku byak sgt2 alami kesusahan masa dok kat maktab baru tu. hmm. Mmg aku frust sgt2 dok sana. Siyes aku cakap. Depa F5 unite sgt2. Mcm takleh nak masuk ja aku dlm keunitan depa tu. apa lg rasa tsisih la aku time tu. tp lama2 alhamdulillah. Aku dpt jgak terima kenyataan. Bila senang dinikmati bersama...

kat sini aku nak ucapkan tima kasi kat FATIN NURATIQAH the first person yg aku kenai. Aku kenai dia kat tagged. HAHA. Aku syg hg LEBAH! Heee. Lg sorg lg FATIN NURLIYANA, aku kenai dia coz dia ni kwn bek ehm2 aku *sakit tekak pulak* dah2 toksah dok cerita! Thanks to her coz dia kenaikan aku ngn kwn2 dia.. nice to meet you fatin.. kenangan memberi 1001 makna dlm hidup kita semua. Pahit manis kita pakai redah ja! Heeee. MRSM PENGKALAN HULU TETAP DI HATI ;)

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.